UCHWAŁA NR X/67/07 RADY GMINY BRAŃSK z dnia z dnia 31 grudnia 2007 r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

UCHWAŁA NR X/67/07
RADY GMINY BRAŃSK
z dnia z dnia 31 grudnia 2007 r.
w sprawie przyjęcia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi  oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.


         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /jt. Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm./ i art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz.U. Nr 96, poz. 873, z późn. zm./ uchwala się,  co następuje:
§ 1.Uchwala się Program współpracy Gminy Brańsk z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
§ 2.1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) organizacji – rozumie się przez to organizacje pozarządowe i podmioty o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
3) programie – rozumie się przez to program współpracy Gminy Brańsk z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
4) gminie - rozumie się przez to Gminę Brańsk;

5)  konkursie – rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w
art. 13 ustawy;

6) dotacji – rozumie się przez to dotacje w rozumieniu art. 176 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
§ 3. Celem Programu jest określenie czytelnych zasad w zakresie wspierania organizacji poprzez zlecanie organizacjom zadań publicznych realizowanych przez gminę Brańsk.
§ 4.1. Zlecenie realizacji zadań gminy Brańsk organizacjom może odbywać się poprzez:
1) powierzenie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji;
2) wspieranie takich działań, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
2.  Zlecenie realizacji zadań organizacjom obejmuje w pierwszej kolejności te zadania, które program określa jako zagadnienia priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia lub dane zadanie można zrealizować w inny sposób określony w przepisach odrębnych ( w szczególności na zasadach i w trybie określonym w przepisach o  zamówieniach publicznych, z zachowaniem porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania).
3. Otwarte konkursy ofert są ogłaszane i przeprowadzane w oparciu o przepisy ustawy i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.
§ 5.1. Zagadnieniami priorytetowymi są zadania w zakresie:
1) nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
2) krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży;
3) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji;
4) upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
5) podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
6) ochrony i promocji zdrowia;
7) działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
8) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
9) porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym.
2. Lista zagadnień wymienionych w ust.1 nie stanowi jedynego kryterium podjęcia współpracy. Współpraca może być podjęta również w innych zagadnieniach zawartych w art.4 ust.1 ustawy. Szczegółowe kryteria precyzowane będą w konkursach ofert na realizację zadań publicznych gminy.
3. Organizacje z własnej inicjatywy mogą złożyć ofertę realizacji zadań publicznych. W zakresie rozpatrzenia takiej oferty stosuje się odpowiednio przepisy ustawy.
§ 6.1. Otwarty konkurs ofert powinien być ogłoszony z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem. Ogłoszenie powinno zawierać informację o:
1) rodzaju zadania;
2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania;
3) zasadach przyznawania dotacji;
4) terminach i warunkach realizacji zadania;
5) terminie składania ofert;
6) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty;
7) zrealizowanych przez gminę Brańsk w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju z uwzględnieniem udzielonych na ten cel dotacji.
2.Ogłoszenie powinno być zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim lub lokalnym oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
3. Przy rozpatrywaniu ofert uwzględnia się:
1)    ocenę możliwości realizacji zadań przez oferenta;
2)    ocenę przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3)    wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
4. Wykonanie zadania podlega okresowej kontroli i ocenie w zakresie:
1)    stanu realizacji zadania;
2)    efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;
3)    prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
4)    prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy;
5)    sprawozdanie z wykonania zadania określonego w umowie należy sporządzić w terminie 30 dni po upływie terminu, na który została zawarta umowa z zastrzeżeniem, że okresem sprawozdawczym jest rok budżetowy;
6)    wzór oferty, ramowy wzór umowy oraz wzór sprawozdania określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. (Dz.U. Nr 264 poz.2207).
5. Skład Komisji Konkursowej  i Kontrolnej oraz regulaminy ich pracy określa każdorazowo zarządzeniem Wójt Gminy Brańsk. Wybranymi członkami Komisji Konkursowej powołanej w celu wyboru oferty nie mogą być osoby związane z organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność pożytku publicznego uczestniczącymi w otwartym konkursie ofert.
§ 7. Współpraca o charakterze pozafinansowym może odbywać się w formach:
1) wzajemnego informowania się o kierunkach planowanych działań, opiniowania i konsultowania opracowań, analiz, programów i projektów aktów prawnych w dziedzinach stanowiących obszary wzajemnych zainteresowań,
2) użyczania bądź wynajmowania na preferencyjnych warunkach lokali
i budynków komunalnych oraz udostępniania lokalu na spotkania organizacji pozarządowych prowadzących działalność pożytku publicznego,
3) umożliwiania organizacjom wykorzystania bazy szkół, obiektów kultury i sportu na działalność statutową skierowaną do dzieci i młodzieży,
4) tworzenia wspólnych zespołów i komisji o charakterze doradczym
i konsultacyjnym,
5)  udzielania rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,
6)  udzielania pomocy w zakresie nawiązywania kontaktów międzynarodowych.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 9.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 r.

Przewodniczący Rady Gminy
Ryszard Wietoszko
                       

Metryka strony

Udostępniający: Alina Adamczyk Urząd Gminy Brańsk

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Klepacki

Data wytworzenia: 2007-12-31

Wprowadzający: Marek Klepacki

Data wprowadzenia: 2008-01-14

Data modyfikacji: 2008-01-14

Opublikował: Marek Klepacki

Data publikacji: 2008-01-14